Ai tempi gli mandai direttamente la mia ST4 a controllare, previo avvertimento, con le Poste Italiane. In tre giorni era lì spendendo pochissimo.
Mooolto più dispendioso fu il ritorno, che loro fecero tramite (se non ricordo male) UPS a tariffa super costosa, su cui poi pagai l'Iva e lo sdoganamento anche se era mia. Loro non vollero nulla perché era tutto ok, lo scemo ero io che usavo varie alimentazioni, tutte farlocche.
Tra l'altro Barber ora ha fondato un'altra società
https://www.sbscientific.com/e non si capisce bene chi faccia l'assistenza Sbig. Questo è ciò che riporta il loro sito.
The staff of Santa Barbara Scientific has since migrated to separate fields of endeavor. Bill Lynch, the repair man for SBIG cameras for the past 16 years now independently operates SBIG Service & Repair Center next door to SBS. Alan Holmes, a co-founder of SBIG and its President for 11 years now heads up Cloudland Instruments, also next door to SBS, and Michael Barber, past Vice President and co-founder of SBIG became the CEO of Santa Barbara Scientific. The current role of SBS is primarily to provide sales support for specialty products using or supporting SBIG cameras and to provide a unique forum where both sellers and buyers of used SBIG cameras can come together to make a transaction with confidence that the used camera is fully functional and performs according to specs as certified by Bill at the SBIG Service & Repair Center. M.